Sponsorgeld voor onderzoeken.. - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu Sponsorgeld voor onderzoeken.. - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu

Sponsorgeld voor onderzoeken..

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

29 Maart 2015 | Ghana, Mampong

Beste allemaal,

Graag wil ik jullie laten weten dat de laatste driehonderd euro (van het sponsorgeld) ondertussen besteed is aan Kawe Adobi. ( zie foto)

Kawe Adobi is het 'meisje' wat ik ontmoette op mijn laatste avond in Accra. ( Ghana)

Kawe is 33 jaar. Ze woont in een klein gehuchtje Nakolo, wat vlakbij het dorpje Paga, in het Noorden van Ghana tegen de grens van Burkina Faso aan ligt.
Haar ouders leven nog, maar zijn beide op leeftijd.
Kawe kreeg ongeveer zes jaar geleden te maken met een tumor in haar gezicht. Ondertussen is deze tumor zo groot gegroeid, dat het op haar lichamelijke, geestelijke en sociale leven een behoorlijke impact heeft.
Bij toeval kwam George Pwadru op haar pad. Hij was getroffen door haar verhaal en haar ziekte, en besloot zich in te zetten voor Kawe.
Bij toeval kwam ik op hun beider pad, tijdens mijn verblijf in Good Sheppard Home in Accra.

In het ziekenhuis in Accra is een arts werkzaam die veel ervaring heeft op het gebied van tumoren en operaties. Kawe kreeg wat onderzoeken en het advies om in Tamale scans te laten maken. Ondertussen zijn de scans en nog wat onderzoeken in Tamale gedaan. Het is onvoorstelbaar toevallig dat het bedrag wat nog over was 300 euro, de kosten hiervoor dekken.

Rond 23 april wordt duidelijk of er een operatie mogelijk is.
Graag houdt ik jullie op de hoogte of er daadwerkelijk een operatie plaats zal kunnen vinden. .. en wie weet komt er voor mij wel een vervolg met een tweede sponsoractie.

Namens Piet de Bekker, bedank ik jullie allemaal. Hij is mijn connectie in Nigeria/Ghana die met George Pwadru contact onderhoud.

Maar meer nog BEDANKT namens GEORGE, KAWE en haar OUDERS...!!

Veel Hoopvolle groeten,

Marja

• 30 Maart 2015 - 08:32

Skandy :

Wat afschuwelijk dat zij zo lang met deze tumor heeft rond moeten lopen voordat ze jou tegen kwam ! Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet als de operatie gelukt is. Mooi dat jij nog op afstand iets kan doen. Als er nog wat geld nodig is hoor ik het wel.........

• 30 Maart 2015 - 17:12

Agnes:

Toeval bestaat niet Marja... super dat je het laatste sponsorgeld hiervoor hebt gebruikt!

• 30 Maart 2015 - 18:51

Tante Tonnie:

Marja heel goed gedaan
    groet tonnie

• 31 Maart 2015 - 03:35

Joop:

Inderdaad bestaat toeval niet. Fijn dat jij dit voor Kawe hebt mogelijk gemaakt. Heel goed! Zou heel mooi als we nog iets kunnen doen!