Operatie Kawe/uitstel - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu Operatie Kawe/uitstel - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu

Operatie Kawe/uitstel

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

12 Mei 2015 | Ghana, Mampong

Beste allemaal,

Voor degene die al gesponsord hebben mijn hartelijke dank nogmaals. Ondertussen iets meer dan 300 euro binnen voor de operatie.

Ik kreeg zojuist een bericht dat de operatie uitgesteld is. George Pwadura is degene die Kawe begeleid naar het ziekenhuis in Accra en onderzoeken en betalingen regelt.
George had van de parochie in Navrongo ( waar Kawe woont) alvast wat geld moeten krijgen als voorschot voor de operatie in Accra. Degene die hiervoor opdracht naar de parochie had moeten geven heeft dit 'verzuimd'. Met alle gevolgen vandien. Men weet dat er 300 euro ( bijna 1000 Ghanse cedies) al aanwezig is. Dit is echter niet genoeg. Door de Witte paters wordt er mede 'onderhandeld'. Ook zullen ze proberen om de driehonderd euro aan te vullen tot het gewenste bedrag van 2000 cedies. Met de hoop op donateurs hier en elders. Dit bedrag moet in ieder geval oor de operatie betaald worden, anders gaat het niet door.

Voor vele zal het niet te begrijpen zijn.. maar This is Africa... wordt er dan weer gezegd en gedacht in Ghana..

De operatie wordt dus niet afgelast maar uitgesteld?! Hopelijk alsnog vertrek deze week naar Accra. Wanneer de operatie precies plaats vind weet ik niet, maar ik hou jullie op de hoogte.

Tot zover...

Hartelijke groeten,

Marja

  • 13 Mei 2015 - 08:11

    Tonnie:

    Hoi Marja
    Ja soms lopen de dingen anders dan we graag willen /hopenlijk komt alles goed
    groet Tante Tonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marja

Samenwonend in Boxtel Werk: Contactpersoon bij de Witte Zusters Mijn eerdere twee reizen naar Ghana hebben me laten ervaren hoe bijzonder het is/was om in een totaal andere wereld mensen te mogen ontmoeten. Ondanks de armoede, of misschien juist daardoor, vond ik het zo bijzonder om de gastvrijheid, vriendelijkheid en de mooi lach te voelen en te ervaren. Ghana... een land met vele tegenstellingen, armoede/ 'rijkdom'... hoop...wanhoop, teleurstellingen, verdriet, blijheid. Een land , als vele andere arme landen. 'Maar' Ghana is vanwege mijn eerdere ervaringen, voor mij de reden om nog eens terug te gaan. In de de hoop ergens een klein steentje bij te kunnen gaan dragen aan wat warmte, vreugde en wat steun. Hoe klein het ook "lijkt'... begin bij jezelf... de rest komt dan wel.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 18554

Voorgaande reizen:

08 Februari 2015 - 09 Maart 2015

Vrijwilligerswerk in Ghana / 2015

Landen bezocht: