Afscheid van 'Ghana', Suzie en Piet - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu Afscheid van 'Ghana', Suzie en Piet - Reisverslag uit Mampong, Ghana van Marja Beekmans - WaarBenJij.nu

Afscheid van 'Ghana', Suzie en Piet

Door: Marja

Blijf op de hoogte en volg Marja

08 Maart 2015 | Ghana, Mampong

.....of mijn droom is uitgekomen vroeg iemand...YES....
Dromen zijn dus niet altijd bedrog ;-).
Dromen zijn vaak anders dan de werkelijkheid, maar ook dat is niet erg. I just did it :-)..!!!
In gedachten bedank ik mijn vader en moeder, die het mij mogelijk maakten om deze reis te kunnen maken.
Frans stimuleerde mij om mijn droom uit te laten komen. Thanks ;-) xxx
Linda en Rob konden me nog wel een keer missen voor een maand. Thanks ;-) xxx

Mijn dagboek is ondertussen meer dan 2000 keer bekeken.
Wie er mee reist kan ik niet zien, wel de reacties die er geplaatst worden. Geweldig dat zoveel mensen mijn dagboek bezochten. Bedankt iedereen ;-) xxx

De laatste dagen verbleef ik met Piet en Suzie in Accra in Good Shepard Home. Voor mij een echt paradijs. Een echte douche, toilet. Ontbijt met vele aan tafel, een mooi bloemetje erop en in het midden van de tafel een grote ronde draaischijf met, pindakaas, gekookt eitje, boter, bruin brood, kan heet water, koffie thee of "oplos-chocomelk", en draaien maar. Smakelijk.
Gisteravond kennis gemaakt met een meisje van...20???...
Zij heeft sinds drie jaar een tumor in haar gezicht. Ondertussen is de tumor behoorlijk gegroeid....haar gezicht is rechts helemaal misvormd /vergroeid/ groter geworden. Ze durfde de laatste tijd niet meer naar buiten. Onvoorstelbaar... waarom zo lang wachten..? "Simpel", er kwam nu pas een ex-priester op haar pad die besloot haar te helpen. Deze week gaan ze een bezoek brengen aan een dokter die gespecialiseerd is in zo een aandoeningen. Hopelijk kan het meisje geopereerd worden. Wie betaald.. ?? Ze kwam "te laat op mijn pad"! Maar', zo zijn er veel mensen die geld of behandeling nodig hebben. Wat te denken van de invalide die in een oude versleten rolstoel tussen de auto's 'rollen', DAGELIJKS, in de hoop iets te krijgen. Geld of wat eten. Er zijn zelfs invalide mensen die op een zittend op een skateboard met slippers aan hun handen de weg oversteken. Onvoorstelbaar triest...maar de slippers aan hun handen geven mij een stille glimlach van bewondering en verbazing!

Het was fijn om hier in Good Shepard Home met Piet en Suzie bij te kunnen komen, weer wennen aan wat luxe. Dat gaat snel :-).
De laatste dagen op visite geweest, geshopt en aan zee wezen eten. Geweldig, een heerlijke bries, zittend onder een "prieeltje" met het geluid van de golven en een grote oceaan als uitzicht. Wat wil n mens nog meer? Koud biertje ;-)))...helaas is er niet. Maar het koude water is ook lekker ;-).

Vamorgen afscheid van Piet en Suzie.
Ik blijf nog even hier. Om 17.30 naar het vliegveld. Vertrek om 21.45. Aankomst Nederland rond 5.00.
Ik zal Babet nog zien op het vliegveld. Fijn om nog wat verhalen te kunnen delen.
Ik zal komende week nog een bericht plaatsen op mijn site omtrent de uitgaven van het gedoneerde geld.

En..oohhh ja...mijn ergste "nachtmerrie" (voor vertrek) is niet uitgekomen. Waarover....?...Dat ik zittend in een overvol troto-busje onderweg plotseling opkomende buikkrampen zou krijgen, met alle gevolgen van dien. En wat die gevolgen zijn hoef ik jullie niet uit te leggen ;-).
THANK GOD...it didden't happen :-).

Bedankt iedereen, het was ontzettend fijn dat er zoveel mensen met mij mee reisden.
('Sorry voor de typefouten...maar dat viel niet altijd mee.. ook al goed)

Liefs,

Marja Ataah :-) ♡

• 08 Maart 2015 - 11:37

Agnes:

Het was geweldig om jouw reis mee te maken via je dagboek, prachtig geschreven! Wat fijn dat je nog even bij hebt kunnen komen voordat je weer naar huis komt waar alles weer anders zal zijn. Lieve Marja, geniet nog even van het mooie land en voor straks goede reis.

• 08 Maart 2015 - 13:06

Annemiek:

Aan al dit moois komt een eind. Koester je herinneringen. Een hele goede terugreis ! Erg mooi wat je hebt gedaan !

• 08 Maart 2015 - 16:32

Leontien:

Mooie verhalen zeg...wat een avontuur!
    En nu bijna ten einde...
    Goede en veilige terugreis en tot gauw..

Fijn je weer te zien
    X leontien (rijmt :-))

• 08 Maart 2015 - 19:26

Tante Tonnie:

Marja een veilige reis en we zien je binnenkort
    Groet Tante Tonnie

• 08 Maart 2015 - 21:07

Joop:

Marja, ondertussen ben jij bezig met de thuiswedstrijd. Zal echt wennen worde, dit wordt je nooit mee afgepakt. Ik vond het geweldig te lezen van je reis. Alvast welkom in Nederland. Zeker weten dat er kinderen bij zijn die als zij nu de naam Marja horen, een glimlach op hun gezicht toveren! Gr, Joop

• 08 Maart 2015 - 22:31

Skandy :

Ook ik heb met bewondering en plezier de verhalen gelezen. Marja, je kan wel een boek gaan schrijven

• 08 Maart 2015 - 22:33

Skandy :

Vervolg: ik heb je al goede reis gewenst. Tot gauw liefs Skandy